Komercinformācija
Kādi disku tipi piemēroti manam auto?
02.11.2023Jauna disku komplekta iegāde savam auto var būt liels ieguldījums. Pavisam jauni diski var izmaksāt no aptuveni 50 eiro katrs līdz pat vairākiem tūkstošiem par disku. Iedziļināsimies disku tipu izvēlē un izmaksās.
Tērauda diski un lietie diski
Tērauda diski ir lētāks un izturīgāks disku variants tirgū. Parasti tie maksā no apmēram 50 eiro par katru disku un ir lieliski piemēroti ziemas apstākļiem, īpaši smagajiem transportlīdzekļiem.
Tā kā tērauda diski ir tik daudz smagāki nekā tāda paša izmēra lietie diski, tie var radīt papildu slodzi jūsu automašīnas balstiekārtai. Tas var samazināt paātrinājumu un mainīt smaguma centru, kas galu galā var ietekmēt vadāmību. Ziemā gan šis liekais svars var nozīmēt papildu vilkmi, kad tā visvairāk nepieciešama uz apledojušiem ceļiem.
Tērauda diski estētiski nav tie labākie, taču, priekšroku dodot funkcionalitātei nevis formai, tērauda diski varētu būt tieši tas, kas nepieciešams. Parasti lielie uzņēmumi savos automašīnu parkos izmanto tērauda diskus, jo tie ir lētāki, ilgtermiņā izdevīgāki un ir pietiekami izturīgi, lai turētu lielas slodzes.
Lietie auto diski parasti maksā dārgāk (par pilnu komplektu vairāk nekā 500 eiro), taču ilgtermiņā var būt izdevīgi uz degvielas ekonomiju vien. Pateicoties vieglākam svaram salīdzinājumā ar tērauda diskiem, tie nodrošinās labāku degvielas ekonomiju, īpaši, ja braukāšana ir pārsvarā pa pilsētu.
Diemžēl lietie diski var ātrāk sabojāties un plaisāt, bet tas ir labs kompromiss, ja svarīgi ir tādi faktori kā degvielas ekonomija, labāks paātrinājums, arī stils. Lietie diski pieejami dažādos dizainos, kas papildina transportlīdzekļa stilu.
Lieti un kaltie diski
Ir divi galvenie veidi, kā ražot diskus – liešana un kalšana. Kāda tiem atšķirība?
Lietie diski tiek izgatavoti, ielejot izkausētu alumīniju veidnē, kas veidota kā disks. Kad tas atdziest, tas tiek izņemts no veidnes, un tiek veikti pēdējie uzlabojumi. Process ir ātrs, kas rada lētāku ražošanu un pircējam lētāku disku.
Ja budžets ļauj, var izvērtēt kalto disku iegādi. Kaltu disku veidošana sākas no cieta alumīnija bloka. Tas ir veidots diska formā un tiek saspiests, lai pievienotu diskam stiprību, pirms tas tiek apstrādāts galīgā diska izskatā. Kalti diski ir ievērojami vieglāki un spēcīgāki par lietiem diskiem. Piemēram, sporta auto kaltie diski ir ļoti laba investīcija. Lielākajai daļai cilvēku gan tas ir vairāk estētikas dabas jautājums.
Oglekļa šķiedras un citi diski
Tirgū ir citi, eksotiskāki diski, bet lielākajai daļai cilvēku no tiem vienkārši nav jēgas. Ir pieejami tādi diski kā oglekļa šķiedras diski (piemēram, Mustang GT350 un Koenigseggs auto tie jau ir rūpnīcas versijā), taču tie ir ļoti dārgi, jo izgatavošana ir roku darbs. Papildus tie īsti nav paredzēti ikdienas braukšanas apstākļiem.
Neatkarīgi no tā, kādu disku materiālu izvēlēties, disku apdares un krāsu iespējas ir neizsmeļamas. Izvēle var būt starp hromētiem un krāsotiem tērauda diskiem jebkurā krāsā. Dažādas apdares padara specifisku arī disku kopšanu.
Hromēti diski ir spilgti, bet tos ir visgrūtāk kopt, īpaši mūsu platuma grādos ar īstām ziemām. Uzturēšana var būt sarežģīta, ja jācīnās ar ceļu netīrumiem, ķimikālijām un sāli.
Veikalā 220.lv ir pieejami dažādi disku un arī riepu (tai skaitā aktuālo ziemas riepu - https://220.lv/lv/auto-preces/riepas/ziemas-riepas ) veidi, izmēri - katrs atradīs savai gaumei un vajadzībām atbilstošu risinājumu.
Atgriezties atpakaļ
Lasiet vēl
Jaunākie komentāri:
Notiks lauka taktiskais vingrinājums “Decembra vētra”
Kaut kā jau tiem kariņa spēlētājiem jāattaisno dāsnais finansējums. Un kādi patosa pilni lozungi: "Būt gatavam rītdienai nozīmē visu uzsākt šodien. Esi savas zemes sargs – stājies Zemessardzē!". Sīkāk...
Kravas auto rindas “bardaks” tracina pierobežas iedzīvotājus
Ko var gribet no valsts, kur na nedz smadzeņu, nedz naudas... Sīkāk...
Kravas auto rindas “bardaks” tracina pierobežas iedzīvotājus
Varbūt vajadzētu nevis šoferīšus vainot,bet ievest kārtību uz pašas robežas.Caur robežu katrā maiņā izbrauc dažads skaits mašīnu.Kā gribam tā kustamies,dažreiz pa vairākām stundām nepāriet neviena mašīna.Varbūt uz robežas būtu jāievieš noteikt skaits,kas būtu jāpārlaiž caur robežu.Ņemiet piemēru no citām valstīm,kur ir normālas toletes,duša-visi apstākļi priekš šoferīšiem-mēs takš dzīvojam Eiropas savienībā!!! Sīkāk...