Komercinformācija
Auto vēstures pārbaude - uzzini ko tev nestāsta auto pārdevējs
21.07.2020Lietota auto iegāde bieži vien tiek asociēta ar laimes spēli – var paveikties un var arī nepaveikties. Ja pārdevēja interesēs ir neatklāt kādu no automašīnas defektiem, kas var ietekmēt cenu, tad pircēja interesēs ir uzzināt pēc iespējas vairāk par automašīnas vēsturi. Objektīvu ieskatu automašīnas vēsturē sniegs katram automobilim unikāli izveidota auto vēstures atskaite.
Automašīnas vēsture ir neatņemama lietota auto iegādes procesa sastāvdaļa. Par noskatītā transportlīdzekļa vēsturi var liecināt dažādi ieraksti servisa grāmatiņā, taču grāmatiņu ar visiem zīmogiem par dažiem eiro var nopirkt dažādos interneta veikalos. Atliek vien ierakstīt, to ko klients vēlētos redzēt un viss. Līdz ar to mūsdienās uz šādu informācijas avotu nevar paļauties.
Uz tikšanos ar pārdevēju var līdzi paņemt zinošu auto speciālistu, taču diez vai viņš varēs pateikt, ka auto ir “notīts” nobraukums no 350 000 km uz 180 000 km. Sevišķi “premium” klases automašīnām, kurām ir labāki apdares materiāli un tik ātri nenolietojas tipiskās interjera detaļas – stūres rats, ātrumpārslēgs, ādas beņķi, multimediju pogas un citi elementi.
Automašīnas vēstures atskaite tiek veidota, balstoties uz automašīnas unikālo VIN numuru un apkopo informāciju no vairākām pasaules datubāzēm, tai skaitā ir pieejamas arī auto arhīva fotogrāfijas, kurās var redzēt kādos ceļu satiksmes negadījumos automašīna pirms tam ir iekļuvusi. Tādējādi pircējam tiek sniegts objektīvs informācijas apkopojums par pavadītajiem gadiem ārvalstīs.
Odometru rādījuma pārbaude
Viens no svarīgākajiem rādītājiem, pērkot lietotu automašīnu, ir odometra rādījums. Latvijā ir dziļi iesakņojies stereotips, ka lietotām automašīnām nobraukums nevar būt lielāks par 200 000 km.
Diemžēl, taču auto pārdevēji regulāri krāpjas ar patieso odometra rādījumu, tādējādi radot maldīgu priekšstatu par automašīnas reālo stāvokli. Nereti tas var sagādāt nopietnas tehniskās problēmas, piemēram, ja auto tirgo ar 150 000 km nobraukumu, taču tas ir “notīts” no 220 000 km. Šajā gadījumā pie 200 000 km, liela daļa autoražotāju rekomendē zobsiksnas maiņu. Ja tā nav veikta, tad var rasties nepareizs priekšstats, ka līdz šādam remontam vēl var nobraukt 50 000 km, kaut gan patiesībā zobsiksnu jau sen vajadzēja nomainīt.
Auto vēstures atskaitē ir iekļauta sadaļa odometru rādījumu pārbaude, kur būs skaidri un gaiši redzams automašīnas reģistrētais nobraukums ārvalstīs, kā arī aprēķināts vidējais nobraukums gada laikā. Vadoties pēc šādas informācijas, var izdarīt secinājumus par auto patieso nobraukumu.
Kas ir VIN numurs?
Automašīnas vēstures atskaite tiek veidota, balstoties uz katrai automašīnai unikālu VIN numuru, kas sastāv no 17 burtu un ciparu kombinācijas. Līdzīgi kā mums katram ir unikāls DNS kods un pirkstu nospiedums, arī katram transportlīdzeklim, tai skaitā motocikliem, mopēdiem, kravas auto utt. ir savs unikālais VIN numurs. Pārbaudot VIN numuru, tiek identificēts konkrēts transporta līdzeklis.
Kā pārbaudīt VIN numuru?
Lai uzzinātu konkrētā transportlīdzekļa vēsturi, ir nepieciešama VIN pārbaude, kuru var veikt autoDNA datubāzē. Lai to izdarītu, ir nepieciešams meklētājā ierakstīt precīzu VIN numuru.
Nereti auto pārdevēji sludinājumā slēpj vai norāda nepareizu VIN numuru, tādējādi vēstures atskaitē var neuzrādīties meklētā informācija. Šis ir viens no sarkanajiem karogiem, kas liecina, ka auto pārdevējam ir kaut kas slēpjams.
Kur meklēt VIN numuru?
VIN numuram pēc likuma ir jābūt norādītam automašīnas reģistrācijas apliecības sadaļā, kas apzīmēta ar burtu “E”. Ja pārdevējs aizbildinās, ka aizmirsis reģistrācijas dokumentus vai min kādu citu iemeslu, tad VIN numuru parasti var redzēt vējstikla apakšējā daļā, vadītāja pusē kā arī uz vairākām virsbūves detaļām, piemēram, priekšējo durvju eņģēm, motortelpā, uz rāmja un citās vietās.
Ja esi jaunas automašīnas meklējumos, tad pārbaudi VIN numuru jau tagad un salīdzini atskaitē esošo informāciju ar sludinājumā rakstīto un pārdevēja teikto. Ja sludinājumā viss atbilst patiesībai, tad brauc to apskatīt uz vietas. Savukārt, ja ir melots, tad padomā divreiz vai ir vērts tādu pirkt.
Lasiet vēl
Nedēļas skaitlis
Marta sākumā Rēzeknei ir nenokārtotas finansiālas saistības par 28 pakalpojumiem pret 18 uzņēmumiem un pakalpojumu sniedzējiem
Apspriest
Jaunākie komentāri:
Uz Rēzeknes ielām atgriežas “Bolt” elektriskie skrejriteņi
Zaļā sērga atkal pārņem Rēzekni. Ar tādu braukšanas kultūru, kāda ir pie mums, vispār tādus būtu jāaizliedz, brauc virsū kā tanks. Parīzē laikam gudrāki cilvēki, jo aizliedza šitos verķus, bet pie mums tikai bizness, ne kā cilvēcīga. Sīkāk...
Izskata iespējas pie Rāznas ezera celt atomelektrostaciju
tā būtu dāvana putinam, kāda konflikta laikā atomstacija jau enerģiju ražotu : skabariem: domāju ka pie robežas ar agresīvu kaimiņu kaut ko būvēt nebūtu prāta darbs Sīkāk...
Izskata iespējas pie Rāznas ezera celt atomelektrostaciju
Ir stipri novecojusi. Savā laikā atomelektrostaciju pie mums vēlējās būvēt Battaševičs. Bet šodien gan tas izklausās pēc 1. Aprīļa joka.... Sīkāk...