Sestdiena,
21.Septembris 2019
Vārda dienas: Mariss, Matīss, Modris, Лукьян Apsveic savējos radio "Ef-Ei" ēterā
LV RU
Veselība

Iesaka skrējēja: kas jāņem vērā, skrienot vasarā?

28.07.2016
Skriešana ir viena no populārākajām aktīva dzīvesveida sastāvdaļām, katru gadu Latvijā arvien vairāk iedzīvotāju sāk nodarboties ar skriešanu.

Dažādos skriešanas pasākumos pulcējas tūkstošiem skrējēju no visas Latvijas, piedaloties garākās un īsākās distancēs. 






Taču skrienot karstā laikā, ir svarīgi ņemt vērā dažādus drošības aspektus, lai nenodarītu kaitējumu savai veselībai. Karstā laikā Latvijas garo distanču skrējēja Anita Kažemāka piedāvā skriešanas entuziastiem ņemt vērā pāris ieteikumus:

1.Ūdens, ūdens, ūdens!

Labākais un vieglākais veids, kā sevi pasargāt no pārkaršanas un dehidratācijas, ir ūdens. Organisma dehidratācija notiek daudz ātrāk un nemanāmāk, nekā domājam. Jādzer ir ne tikai skrējiena laikā, bet arī pirms un pēc tā.
Neizlaid nevienu ūdens dzeršanas punktu! Ūdens ir ne tikai jādzer, bet arī jāaplaistās - svarīgi ik pa laikam samitrināt galvu, roku delmus un skaustu. Tas palīdzēs saglabāt vēsumu.
Ja plāno piedalīties sacensībās, jau iepriekšējās dienās jāuzņem maksimāli daudz šķidrumu. Bieži skrējējus nodarbina jautājums - cik daudz un kad ir jādzer skrējiena laikā? Pastāv dažādas versijas, tāpēc vislabākais ieteikums ir klausīt savam organismam un tiklīdz sajūt slāpes ir jādzer ūdens maziem malciņiem.
2.Izvēlies atbilstošu apģērbu


Jāizvēlas gaišs un brīvs apģērbs, jo tas ļaus ķermenim elpot un atvēsināties. Turpretim tumšs un apspīlēts tērps veicinās pretējo. Svarīgs ir arī materiāls - tikai sintētika un nekāda kokvilna.
3.Ieklausies organismā un savās sajūtās

Karstā un tveicīgā laikā skriešana kā fiziska aktivitāte var būt bīstama. Tāpēc ir uzmanīgi jāvēro savas sajūtas skriešanas laikā, ja sāk reibt galva, sisties sirds un pat palikt slikti, momentā aktivitātes jāpārtrauc vai jāpāriet uz skriešanas-iešanas metodi, lai ļautu organismam nedaudz atpūsties.
4.Neaizmirsti par aizsardzību pret saules apdegumiem!

Skriešanas laikā ķermeņa atklātās daļas - seja, pleci, mugura, noteikti jāiesmērē ar augstāka faktora ( SPF) saules aizsardzības krēmu, īpaši, ja skrien gar jūru.
Foto: interneta resursi

Avots: Mixnews.lv
Dalies ar ziņu:
Atgriezties atpakaļ
Pievienot komentāru
Jūsu vārds:
Komentārs:
Foto:
Links uz video (Youtube,Vimeo):

Lasiet vēl
Nedēļas skaitlis
Katram pirmklasniekam, Rēzeknes pilsētas dome izsniegs dāvanu karti 20 eiro vērtībā, skolas preču iegādei.
Apspriest
Aptauja
Kur Jūs šogad pavadījāt vasaras atvaļinājumu?
Skatīt rezultātus
Jaunākie komentāri:
Ēterā savu skanējumu sāk raidījums “Ar atgriešanos”
S vazvraščeņijam, Teņis! Sīkāk...
Latgola šudiņ - vaicuojumi, kas juorysyna
Kamdeļ školos, a na skūlos????munuprot to lobok skan...tai ko vinis Latgaļišu volūdis nimoz nav....kotra puse runoj sovodok. Sīkāk...
Latgola šudiņ - vaicuojumi, kas juorysyna
Lai tā arī būtu,bet man tomer tas angliskojums vai vāciskojums labak patik ....nekā tavs krieviskojums..... Sīkāk...
facebook ok draugiem
Top