Ceturtdiena,
2.aprīlis 2020
Vārda dienas: Imgarde, Irmgarde, Никита, Светлана Apsveic savējos radio "Ef-Ei" ēterā
LV RU
Veselība

D vitamīna avoti veikalu plauktos

21.03.2018
Par spīti Latvijas iedzīvotāju cerībām, marts nav atnācis ar sauli un siltumu. Taču, kamēr sapņojam par saulainām dienām, derētu atcerēties — ieilgusi ziema var veicināt D vitamīna trūkumu, kas Latvijas iedzīvotājiem ir īpaši izteikts. Uztura speciāliste un pavāre Jevgēnija Jansone piedāvā nelielu špikeri katram pircējam: ko likt iepirkumu grozā, lai pasargātu sevi no D vitamīna deficīta.





1. Zivju eļļa
„Pirms uzsākt sarunu par D vitamīna avotiem, svarīgi uzsvērt, ka ieteicamā D vitamīna diennakts deva, kas jāuzņem pieaugušajam, ir 15–20 µg," stāsta J. Jansone. Speciāliste norāda, ka zivju eļļa ir ar D vitamīnu bagātākais produkts — simts gramos zivju eļļas ir ap 225 µg D vitamīna. Tas nozīmē, ka 10 g zivju eļļas dienā būtu pietiekami, lai nodrošinātu organismu ar tam nepieciešamo D vitamīna devu.

2. Treknās zivis
„Treknās siļķes, skumbrijas, sardīnes, laši ir lieliski D vitamīna avoti! Simts gramos šādu zivju ir aptuveni 8 µg D vitamīna, tāpēc noteikti celiet galdā gardus zivju ēdienus vismaz divas trīs reizes nedēļā," aicina ELVI uztura speciāliste. Pievērsiet uzmanību — lai gan veselīga uztura pamati māca, ka ir jāēd liesi produkti, šis likums neattiecas uz zivīm. Treknas zivis ir pamats veselīgajai Vidusjūras diētai, un arī Latvijas iedzīvotājiem būtu ieteicams pievērst vairāk uzmanības zivju "iepeldēšanai" ēdienkartē.

3. Olas dzeltenums
„Olas dzeltenumu arī varam saukt par saules vitamīna rekordistu. Simts gramos šī produkta ir 6 µg D vitamīna," informē J. Jansone, taču atgādina, ka aizrauties ar olu dzeltenumiem tomēr nevajadzētu. Ja mūsu mērķis ir veselīgs un sabalansēts uzturs, der atcerēties, ka dzeltenumi ir piesātināto taukskābju avots, kas uzturā jālieto ar mēru. Taču dažas olas nedēļā ne tikai nekaitēs, bet pavisam noteikti nāks par labu!

4. Garneles
Esam pieraduši, ka D vitamīns ir treknajās zivīs, tāpēc daudzus izbrīna fakts, ka lieso olbaltumvielu avots garneles arī tiek uzskatīts par vērtīgu mums tik ļoti nepieciešamā vitamīna avotu. „Simts gramos garneļu ir 4 µg D vitamīna," uzsver uztura speciāliste un aicina bagātināt ar šīm jūras veltēm ikdienas maltītes.

5. Sviests
„Savā praksē novēroju, ka daudzi nevēlas vai aizmirst iekļaut uzturā zivis vai jūras veltes. Tad visas cerības liekam uz sviestu — simts gramos ir 1,25 µg D vitamīna. Tas gan ir visai maz, jo sviests jālieto ar mēru, taču kādam šī var būt laba iespēja kaut nedaudz nodrošināt sevi ar saules vitamīnu," stāsta ELVI uztura speciāliste J. Jansone un atgādina, ka pārsvarā šis vitamīns ir sastopams dzīvnieku izcelsmes produktos, tāpēc veģetāriešiem un vegāniem tumšajā laikā būtu papildus jādomā par uztura bagātinātāju lietošanu.

rezekneszinas.lv



Dalies ar ziņu:
Atgriezties atpakaļ
Pievienot komentāru
Jūsu vārds:
Komentārs:
Foto:
Links uz video (Youtube,Vimeo):

Lasiet vēl
Nedēļas skaitlis
Rēzeknē 2019. gadā mirstība divreiz augstāka nekā dzimstība.
Apspriest 1
Aptauja
Skatīt rezultātus
Jaunākie komentāri:
“Ģimenes uzņēmums” atkal saņem Rēzeknes domes pasūtījumu
nu labāk taču savējiem, kur vietējie arī strādā un saņem algu, nevis kādiem rīdziniekiem vai vispār- leišiem. vispār vajadzētu būt tā, ka priekšroka vienmēr konkursos būtu vietējās pašvaldības teritorijā esošajiem uzņēmumiem. Tad arī kaut kāda naudiņa nodokļu veidā atgriežas savā pat pašvaldībā, nevis aizceļo Sīkāk...
“Ģimenes uzņēmums” atkal saņem Rēzeknes domes pasūtījumu
Nē, nu cik var tautu kaitināt? Likuma priekšà jau viss kārtībā, bet morāle? Diemžēl , naudas kārei ir liels spēks- jo tās vairāk, jo vēl vairāk gribas. Gan jau kādreiz sapratīs paši , to jau neaizmirsīs tauta... Sīkāk...
Rēzeknē dome un namsaimnieks iepirkumos deformē konkurenci
Vai var salabot trotuārus ap Rēzeknes poliklīniku, jo pa gājējceļu nevar paiet pat ar sportista veselību. Kā lai iet veciem cilvēkiem? Vai invalīdiem ratiņkrēslā var pa tādu tKotuāru pabraukt?
varētu uzdod kādam no valsts kontroles atbildīgam? ko teiksiet?



Sīkāk...
facebook ok draugiem
Top