Piektdiena,
15.Novembris 2019
Vārda dienas: Leopolds, Unda, Undīne, Афоний Apsveic savējos radio "Ef-Ei" ēterā
LV RU
Veselība

Atpūta veiksmīgam darba veikumam

08.09.2016
Pēdējos gados ir ļoti populāri pētījumi par relaksācijas ietekmi uz mūsu organismu. Rezultāti rāda, ka relaksācija ir noderīga ikvienam, kas rūpējas par savu fizisko un psiholoģisko veselību.

Regulāra atpūta mazina stresu, stabilizē elpošanu un sirdsdarbību, uzlabo garastāvokli, uzmanības noturību un koncentrēšanās spējas u.c..






Lai atslābinātos un uzlādētu organismu, nav nepieciešams trīs reizes dienā pārtraukt darbu, lai veiktu stundu garu meditāciju uz paklāja biroja vidū. Var lietot īsas, bet iedarbīgas relaksācijas metodes. Piemēram, ērti iesēdies krēslā, pastiep muskuļus - rokas, kājas, kaklu un muguru, atslābini apakšžokli un paver muti, aizver acis, dziļi ieelpo caur degunu un lēni izelpo caur muti. Pastiepies, ieelpo un LĒNĀM izelpo... un vēlreiz! Pacel galvu, izstiep kaklu, atslābini un nolaid plecus, vai pacel rokas un izstaipies, sajūti, kā organisms reaģē ar patīkamām sajūtām! Domā tikai par savu elpošanu (ieelpa - izelpa). Vari atkārtot elpošanas vingrinājumus pirms gulētiešanas.

Vēl viens lielisks veids, kā atpūsties, - žāvāties!

Lai to izdarītu, pietiek tikai padomāt par žāvām vai iedomāties cilvēku, kurš žāvājas. Nu ko, jau žāvājies?

Pārslēdzies no darba, paņem īsas atpūtas pauzes

Vari veikt arī īsu vizualizāciju – iedomājies kādu sev mīļu vietu un iztēlojies, kā veic nelielu pastaigu pa šo vietu. Pakavējies pie šīs vizualizācijas pāris minūtes. Ja veiksi tādus pārtraukumus ik pēc 1,5-2 stundām, tas būs pietiekami, lai uzlādētu ķermeni ar enerģiju. Vari likt atgādinājumus tālrunī vai pierakstīt atgādinājumu uz līmlapiņas.
Pamēģini!

Paskaties apkārt un nosauc 5 lietas, ko redzi, un 5 skaņas, kuras dzirdi.

Muskuļu relaksācija palīdz noņemt stresa radīto spriedzi muskuļos. Lūk, dažas pavisam vienkāršas tehnikas spriedzes mazināšanai. Pamatprincips muskuļu relaksācijai - sasprindzini un atslābini pēc kārtas dažādās ķermeņa daļas. Katru vingrinājumu veic 2 reizes pa 10 sekundēm, sasprindzinot un atslābinot muskuļus.

Labākam naktsmieram noderēs relaksācija – meditācija pirms miega

Tā vietā, lai skaitītu aitas, kas patiesībā prasa zināmas pūles, iztēlošanos un var nemaz nemudināt uz miegu, izvēlies vienkārši sekot līdzi tikai savai elpai. Kādu brīdi koncentrējies uz elpu un tad sāc pievērst uzmanību savam ķermenim. Ar katru izelpu atslābini ķermeņa daļas, sākot no pēdām.

Vienkārši ieelpo un izelpu prātā sūti uz to ķermeņa daļu, kuru tobrīd atslābini.

Tā izej cauri visam ķermenim. Mēģini atslābināt arī seju un pat galvas virsu. Iespējams, tevi pārņems žāvas, brīžiem tavas domas aizklīdīs, bet pieņem to kā daļu no procesa un ļaujies. Ikreiz, kad domas aizpeld, atgriezies pie savas elpas. Tas ir labākais, uz ko koncentrēties.
Ikviens skrējējs zina: 42 km - tas ir grūti, bet trenējoties var sasniegt mērķi.

Sajūti savu ķermeni, uzklausi un atbalsti to, un viņš noteikti pateiksies ar dzīvesprieku, svaigām idejām, pozitīvu domāšanu, ātru lēmumu pieņemšanu, stiprumu un saldu miegu. Mazliet regulāro relaksācijas treniņu, un sasniegsi savu mērķi - tu varēsi atslābināt savu ķermeni pie pirmajām stresa pazīmēm, un tas nozīmē, ka varēsi mazināt izdegšanas risku, uzlabot produktivitāti un garastāvokli, un nostiprināt savu psiholoģisko spēku! 
Rezekneszinas.lv


Dalies ar ziņu:
Atgriezties atpakaļ
Pievienot komentāru
Jūsu vārds:
Komentārs:
Foto:
Links uz video (Youtube,Vimeo):

Lasiet vēl
Nedēļas skaitlis
Rēzeknes dome Ziemassvētku rotājumu iegādei plāno iztērēt līdz 24 200 eiro.
Apspriest
Aptauja
Vai Jūs apmierina Rēzeknes slimnīcas medicīniskā aprūpe?
Skatīt rezultātus
Jaunākie komentāri:
No nākamā gada Rēzeknē sabiedriskās vietās varēs lietot alkoholu
Pēdējā atkāpe - Rēzeknē nav noteikts šāds aizliegums. Līdz ar to Rēzeknē no 1.janvāra nekas nemainās. Neveiksmīgs virsraksts. Sīkāk...
facebook ok draugiem
Top