Trešdiena,
16.oktobris 2019
Vārda dienas: Daiga, Dinija, Денис, Иван Apsveic savējos radio "Ef-Ei" ēterā
LV RU
Veselība

Olbaltumvielu trūkums nopietni ietekmē labsajūtu

19.08.2016
Proteīns, tā ir vissvērtīgākā lieta, kas dod mūsu ķermenim enerģiju: palīdz atjaunoties pēc intensīvām fiziskām slodzēm, uztur dzīvībai svarīgās funkcijas, nodrošina sāta sajūtu un apmierinātību pēc ēšanas.

Taču tiem cilvēkiem, kas nonāk pie jogiska dzīvesveida, ļoti bieži ar to sanāk nopietnas problēmas. 




Pirmkārt, tas saistīts ar to, ka viņi atsakās no gaļas un pāriet uz nesabalansētu veģetāru diētu, otrkārt, viņi sāk veikt ļoti spēcīgas prakses, nepapildinot savas iztukšotās enerģiju krātuves.

Protams, ja nopietni pārdomā savu treniņu grafiku un ēdienkarti, pie olbaltuvielām tikt ir ļoti viegli. Galvenais ir saprast, kas tieši trūkst, un risināt attiecīgo problēmu.

Lūk, 9 galvenās pazīmes, pēc kurām var noteikt sev olbaltumvielu trūkumu organismā.

JŪT JŪTAT VĀJUMU
Muskuļu vājums liecina par to, ka bez pietiekami liela proteīna daudzuma muskuļu šūnas bojājas un pasliktinās vielmaiņa. Lai pārbaudītu hipotēzi, pietiek vien palietot proteīna uztura bagātinātājus, un pasekot līdzi savai pašsajūtai. Ja jūsu olbaltumvielu trūkums nav ļoti liels, tad nogurumam vajadzētu pazust jau dienas laikā. Taču, ja jūs ilgu laika periodu esat atiecies no olbaltumvielām, tad visticamāk rezultāti būs jāgaida mazliet ilgāk.

JŪS NEVARAT NOTIEVĒT
Ļoti bieži iemesls, kāpēc cilvēki atsakās no gaļas, ir vēlēšanās zaudēt svaru. Taču liekie kilogrami nez kāpēc paliek savā vietā, un iespējams, ka pat pieaug ģeometriskā progresijā. Lieta tāda, ka samazināt kaloriju daudzumu uz olbaltumvielu rēķina nav tā pati labākā ideja. Rezultāts visticamāk būs pretējs. Ja jūs cenšaties zaudēt svaru, tad pamēģiniet citādāk, atrodiet pēc iespējas vairāk produktus un pārtikas piedevas, kurās ir augsts proteīna daudzums. Tā jūs zaudēsiet kilogramus, nevis uz muskuļu, bet tauku rēķina.

JŪS BIEŽI SLIMOJAT
Olbaltumvielas ir neatņemama imūnsistēmas sastāvdaļa, attiecīgi, jo vairāk jūs to uzņemat, jo izturīgāks ir jūsu ķermenis pret dažādām slimībām. Pat vismazākie izgriezumi vai sasitumu sadzīst ātrāk kā parasti, ja pietiek olbaltumvielu.

JŪSU MATI KĻUVUŠI TRAUSLI
Olbaltumvielu trūkums iznīcina ne tikai muskuļus, bet arī matu, nagu un ādas struktūru. Lai noturētu atlikušo proteīna līmeni, organisms pāries maksimālas atpūtas režīmā, un pārstās tērēt enerģiju matu, nagu un ādas barošanai.

JŪS PAMPSTAT
Šis simptoms ir diezgan neparasts. Olbaltumvielu trūkuma gadījumos parasti piepamst seja, un īpaši kāju apakšējās daļas – pēdas un potītes. Tas ir saistīts ar to, ka proteīna nepietiekamības gadījumā, šķidrums, kas atrodas asinsvados, nonāk apkārtējos audos. Lai pārliecinātos par to,ka pietūkums radies dēļ šī ūdens, piespiediet uz šo ķermeņa daļu ar pirkstu un izpētiet pēdas jeb nospiedumu, kas pēc tam paliks uz ādas. Ja tas tur paliks, tad tas nozīme, ka tas ir ūdens.

JŪS NEPĀRTRAUKTI ESAT IZSALCIS
Ir ļoti daudz iemeslu, kāpēc mūs var mocīt patstāvīgs izsalkums. Viens no tiem ir nepietiekams uzņemtā ūdens daudzumu jeb dehidrācija vai paaugstināts stresa līmenis. Taču pats populārākais ir nepietiekams proteīna daudzums. Ja jūs esat izsalcis pat neilgi pēc maltītes, tad ir laiks pārskatīt savu ēdienkarti. Proteīns palīdzēs līdzsvarot cukura līmeni asinīs, un iedos jums sāta sajūtu jau pēc pirmās porcijas.

JUMS ĻOTI GRIBAS KĀDU SALDUMIŅU
Ja jūs pēkšņi sajūtat, ka esat gatavs pārdoties velnam par tortes gabaliņu, tad tas var būt signāls tam, ka jūs organismā nepietiek proteīna. Kā tika norādīts iepriekšējā punktā, olbaltumvielas regulē glikozes līmeni asinīs, tāpēc tā trūkums organismam liek no rīta izdzert glāzi kondensētā piena, nevis pieturēties pie glāzes ūdens ar citrona šķēli.

JŪS JŪTATIES NOGURIS
Nevis fiziski, bet drīzāk psiholoģiski. Jūs pamostaties jau noguris un nespējat koncentrēties uz darbu, turklāt straujas kustības izsauc jums galvas reiboņus? Steidzīgi ir jāieņem proteīna deva!

JŪS JŪTATIES PAZAUDĒJIES
Regulāri aizmirstat lietas, nevarat sakoncentrēties. Daudzi cilvēki šādās situācijās, ķeras pie konfektēm, lai kaut kā «uzmundrinātu» sevi, taču tas tikai pasliktina situāciju. Tā vietā, vēlams, apēst zirņu putru ar medu un sezama sēklām. Iespējams, tajā būs daudz kaloriju, taču tas bagātinās mūs ar vērtīgām olbaltumvielām, remdēs mūsu apetīti un palīdzēs atgūties.

Rezekneszinas.lv


Dalies ar ziņu:
Atgriezties atpakaļ
Pievienot komentāru
Jūsu vārds:
Komentārs:
Foto:
Links uz video (Youtube,Vimeo):

Lasiet vēl
Nedēļas skaitlis
Katram pirmklasniekam, Rēzeknes pilsētas dome izsniegs dāvanu karti 20 eiro vērtībā, skolas preču iegādei.
Apspriest
Aptauja
Kā, ziemas sezonā Jūs tiekat galā ar rēķiniem par apkuri?
Skatīt rezultātus
Jaunākie komentāri:
"Saskaņas" vēstnesis par 150 000 EUR?
Var taču redzēt, ka teksts ir pilnīgs bezsakars un tulkots ar google translate. Sīkāk...
"Saskaņas" vēstnesis par 150 000 EUR?
Neviens vairs netic šādām muļķībām, vai tiešām Jums nav ko darīt, kā apkrāpt cilvēkus? Ejiet taču strādāt.Izdomājuši kaut kādas nereālas summas, kas Jūs Dievi esat kaut kādi? Pat bankas bez visādiem dokumentiem tādas milzīgas aizdevuma summas nedos, neko jau nerunājot par Jūsu "pavisam neaizdomīgais" e-pasts.


Smiekli nāk. Sīkāk...
Raidejums "Pi myusim Latgolā" gostūs pi Andra Slišāna
Tiešām? Man personīgi nav laika. Uzzināt par ko plēšas latgalieši ir interesanti. Un cepuri nost Andrim, lai visas ieceres izdodas ! Sīkāk...
facebook ok draugiem
Top