Trešdiena,
3.jūnijs 2020
Vārda dienas: Ineta, Inta, Intra, Константин, Елена Apsveic savējos radio "Ef-Ei" ēterā
LV RU
Sabiedrība

Uz Rēzekni un Daugavpili kursēs elektrovilciens

16.01.2019
Kā informē www.nra.lv, Eiropas Komisijas (EK) tehniskās palīdzības neatkarīgie eksperti JASPERS Independent Quality Review snieguši pozitīvu atzinumu par a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) projektu Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija. Īstenojot šo projektu, elektrificēti tiks teju 700 kilometru dzelzceļa līnijas.

Saņemot pozitīvu atzinumu no neatkarīgiem ekspertiem, projekta dokumentācija tiks iesniegta gala lēmuma pieņemšanai Eiropas Komisijā par projekta apstiprināšanu. Pēc pozitīva EK lēmuma saņemšanas tiks parakstīts līgums ar Centrālo Finanšu un līgumu aģentūru par projekta īstenošanu, Neatkarīgo informēja a/s Latvijas dzelzceļš Korporatīvās komunikācijas projektu vadītāja Ella Pētermane.

Projekta pirmais posms tiks īstenots ar Kohēzijas fonda līdzfinansējuma atbalstu 347 miljonu eiro apmērā. Dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 miljona eiro apmērā. E. Pētermane skaidro, ka dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts ir būtisks gan transporta un loģistikas nozarei, gan visas Latvijas tautsaimniecības globālajai konkurētspējai, turklāt tas sniegs būtisku ieguldījumu apkārtējās vides aizsardzībā. Kopumā dzelzceļa tīkla elektrifikācijas programmu iecerēts realizēt vairākos posmos: pirmajā posmā elektrifikācija tiks veikta maršrutos Daugavpils-Krustpils un Rēzekne-Krustpils-Rīga, otrajā posmā – Krustpils-Ventspils un trešajā posmā tiks veikta esošā elektrificētā dzelzceļa tīkla rekonstrukcija.

Pērnā gada rudenī noslēdzās iepirkums par pirmā posma projektēšanu un būvniecību. Iepirkuma pirmās kvalifikācijas kārtā tika saņemti četri pieteikumi. Ņemot vērā īstenojamā projekta sarežģītību, turpinās piedāvājumu izvērtēšana.

Eksperti aprēķinājuši, ka dzelzceļa elektrifikācijas pirmās kārtas būvniecība nodrošinās iekšzemes kopprodukta pieaugumu par 120 miljoniem eiro. Tas radīs jaunas darba vietas un palīdzēs attīstīt vietējo uzņēmējdarbību, kas īpaši svarīgi ir Latgalē. Savukārt īstenots pirmās kārtas projekts ļaus ietaupīt 147 miljonus eiro ritošā sastāva ekspluatācijā un 354 miljonus eiro darbaspēka un enerģijas izmaksās.

Savukārt pasažieru laika ietaupījums naudas izteiksmē, pēc ekspertu vērtējuma, varētu pārsniegt piecus miljonus eiro.


Avots : Lpr.gov.lv


Dalies ar ziņu:
Atgriezties atpakaļ
Pievienot komentāru
Jūsu vārds:
Komentārs:
Foto:
Links uz video (Youtube,Vimeo):

Lasiet vēl
Nedēļas skaitlis
Koncertzāles “GORS” skatuves remontam tiks tērēti 34 192 eiro.
Apspriest 1
Aptauja
Vai Jūs saņemat valsts pabalstus, saistībā ar COVID 19?
Skatīt rezultātus
Jaunākie komentāri:
“Kultūras krācēs” (29.05.2020)
Jā, vajag raidījumu par to, kā krievi kopā ar vāciešiem 1939.gadā uzsāka 2.Pasaules karu, vēlāk krievi sastrīdējās ar vāciešiem, sāka savstarpēji karot un beigās krievi, ar ASV un daudzu valstu materiālo palīdzību, pašu izraisītajā karā uzvarēja? Sīkāk...
Rēzeknes slitumtīkli 2019. gadā: rekordzema peļņa
Doma nav slikta,jo faktiskā peļņa ir +175 tūkstoši. Un vēl. Priekš kam un kāpēc siltumtīkliem ir administratīvais personāls, ja parādu piedziņai tiek piesaistītas citas firmas. Vai tiešām siltumtīklu personāls tik ... neizglītots, ka nemāk uzrakstīt prasības pieteikumu zaudējumu piedziņai!? Protams, ja siltumtīklu radi, draugi vai paziņas arī grib nopelnīt, kāpēc nedot iespēju, nabagi samaksās arī šos tēriņus. Sīkāk...
“Kultūras krācēs” (29.05.2020)
Viņam "deņj pobedi" tagad visu vasaru un vēl rudenī, bez raidījumiem par to nekādi nevar... Sīkāk...
facebook ok draugiem
Top