Svētdiena,
23.aprīlis 2017
Vārda dienas: Georgs, Jurģis, Juris, Терентий, Яков, Александр Apsveic savējos radio "Ef-Ei" ēterā
LV RU
Sabiedrība

Braukt ar autobusu kļūs dārgāk

11.01.2017
Turpinot vietējās nozīmes maršrutu autobusu tarifu vienādošanu, no 15.janvāra mainīsies braukšanas maksa bijušajā Rēzeknes rajonā, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina AS "Rēzeknes autobusu parks", pavēstīja Autotransporta direkcijā (ATD).

Minimālā braukšanas maksa par 0,10 eiro pieaugs maršrutos, kas ir ārpus Rēzeknes pilsētas. 





Atbilstoši ATD izstrādātajai tarifu vienādošanas koncepcijai vietējās nozīmes maršrutos ir izveidotas četras dažādas minimālās braukšanas maksas jeb maksas par braucienu starp pirmajām pieturvietām. Galvaspilsētā tā sasniedz 0,80 eiro, pārējās republikas nozīmes pilsētās - 0,60 eiro, novadu centros - 0,50 eiro, pārējā Latvijas teritorijā - 0,40 eiro.

"Ņemot vērā, ka bijušajā Rēzeknes rajonā vēsturiski minimālā braukšanas maksa bija ļoti zema, pirmajā tarifu vienādošanas posmā tika ieviests starpposms, nosakot, ka pilnībā tā tiks izlīdzināta 2016. vai 2017.gadā. Tādējādi minimālā braukšanas maksa no 15.janvāra maršrutos ārpus Rēzeknes pilsētas pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,40 eiro," skaidroja ATD.

Vienlaikus gan minimālā braukšanas maksa, gan arī maksa par nobrauktajiem kilometriem pieaugs piecos maršrutos, kurus agrāk apkalpoja SIA "Dekom". Atsevišķos maršruta posmos biļešu cenas pieaugs par 0,05 vai 0,10 eiro. Izmaiņas skars maršrutu Vecstrūžāni-Gaigalava-Dricāni-Vecstrūžāni, Rēzekne-Vonogova-Rogovka-Vecstrūžāni, Rēzekne-Strūžāni, Rēzekne-Žogotas-Gaigalava-Vecstrūžāni un Viļāni-Varakļāni-Gaigalava-Vecstrūžāni.

2015.gada nogalē ATD īstenoja tarifu vienādošanas pirmo posmu, izlīdzinot tos lielākajā daļā Latvijas. Vietās, kur braukšanas maksa bija būtiski zemāka vai, tieši otrādi, augstāka par plānoto vienoto tarifu, tika ieviesti starpposmi, nosakot, ka attiecīgajos reģionos tarifi pilnībā tiks vienādoti 2016. vai 2017.gadā. Braukšanas maksa tiek noteikta tā, lai visi Latvijas iedzīvotāji neatkarīgi no viņu atrašanās vietas par braucienu sabiedriskajā transportā maksātu pēc vienādiem principiem.

"Izlīdzinot braukšanas tarifus visā valstī, ir iespējams turpināt veidot vienotu maršrutu tīklu, ieviest abonementa biļetes un vienotu vilciena un autobusa biļeti," skaidroja ATD.

Pirms tarifu vienādošanas reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos pastāvēja 24 dažādi braukšanas tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi, kas atšķīrās ne tikai pārvadātāju starpā, bet arī vienam pārvadātājam dažādās teritorijās.
Rezekneszinas.lv


Dalies ar ziņu:
Atgriezties atpakaļ
Pievienot komentāru
Jūsu vārds:
Komentārs:
Foto:
Links uz video (Youtube,Vimeo):

Lasiet vēl
Nedēļas skaitlis
20% iedzīvotāju ceļu sliktā stāvokļa dēļ bijušas grūtības saņemt kādu valsts pakalpojumu
Apspriest
Aptauja
Kura pašvaldības uzņēmuma vadītāja darbu novērtējat vislabāk?
Skatīt rezultātus
Jaunākie komentāri:
Latvijas Krievu savienība iesniedz savu deputātu kandidātu sarakstu
Labāk par nacionālistiem nekā par krievnacistiem! Sīkāk...
Latvijas Krievu savienība iesniedz savu deputātu kandidātu sarakstu
Ja, ja, tikai par nacionālistiem! Hailj! Sīkāk...
Latvijā dzīvo 1 miljons 946 tūkstoši iedzīvotāju
es gan domāju,ka daudz mazāk-ja paņem tikai Rēzekni- gadu 15-20 atpakaļ bij 45 tūkst., tagad labi ja 20 tūkst. A ja paskatās laukus-visi gandrīz tukši- tātad - lai nemelš
tā statistika Sīkāk...
facebook ok draugiem
Top